2021

2021
DARURAT COVID-19

MENGAPAKAH PEJUANG SARAWAK FOR SARAWAKIAN, BANGSA JOHOR, PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU DAN PARTI PRIBUMI BERSATU PERLUKAN KOLOSTRUM?

Jumaat, Ogos 26, 2016

| | |

SOALAN: APAKAH KOLOSTRUM?

Definisi KOLOSTRUM dalam kamus-dalam-talian:

co•los•trum

 (kəˈlɒs trəm) 

n.
yellow fluid rich in protein and immune factors, secreted by the mammary glands during the first few days of lactation.
'cecair kekuningan yang kaya dengan protin dan zat pelali, dirembeskan oleh kelenjar susu pada hari-hari pertama penyusuan bayi'

co·los·trum

  (kə-lŏs′trəm)
n.
The thin yellowish fluid secreted by the mammary glands at the time of parturition that is rich in antibodies and minerals, and precedes the production of true milk. Also called foremilk.
'cairan kekuningan yang dirembeskan oleh kelenjar susu sebaik sahaja ibu bersalin, kaya dengan antibodi dan mineral, dan mendahului pengeluaran susu sebenar. Juga digelar susu awal'


colostrum

 (kəˈlɒstrəm)
n
(Gynaecology & Obstetrics) the thin milky secretion from the nipples that precedes and follows true lactation. It consists largely of serum and white blood cells
'(istilah perubatan) rembesan cairan seakan susu daripada puting sebelum keluarnya susu sebenar, sarat dengan serum dan sel-sel darah putih'


SOALAN: ADAKAH KOLOSTRUM SEJENIS SUSU?


JAWAPAN: Bukan. Kolostrum bukan susu. Cairan kolostrum dibekalkan oleh ibu kepada anak dalam tempoh 72 jam pertama selepas dilahirkan. Cairan kolostrum paling ideal ialah yang dikeluarkan dalam tempoh enam jam pertama selepas ibu bersalin.

Memang kolostrum dikeluarkan menerusi saluran penyusuan ibu, sama ada manusia atau haiwan, namun kolostrum bukan susu.
Kajian saintifik menunjukkan bahawa cairan kolostrum yang dikeluarkan oleh saluran penyusuan ibu itu mengandungi zat daripada sistem peredaran darah ibu. Oleh itu kolostrum kaya dengan antibodi dan sangat sedikit kandungan laktosnya. Komposisi protin kolostrum juga berbeza dengan kandungan protin dalam susu.
Protin utama dalam kolostrum ialah thymosin alpha, lactoferrin, insulin, immunoglobulin dan protin perangsang pertumbuhan. Protin ini sangat penting dalam menguja pertumbuhan tisu dan pencegahan serangan kuman.

SOALAN: MENGAPAKAH PEJUANG SARAWAK FOR SARAWAKIAN, BANGSA JOHOR, PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU DAN PARTI PRIBUMI BERSATU PERLUKAN KOLOSTRUM?

PERTAMA: Sebagai pejuang, otak anda mesti kekal cergas, minda anda wajib sentiasa tajam. Serotonin dan dopamin dalam kolostrum menjamin kecergasan otak dan ketajaman minda.

KEDUA:  Sebagai pejuang, keperkasaan dan kebeliaan wajib terpelihara. Hormon IGF1 (insulin-like growth factor) dalam kolostrum mengekalkan kebeliaan, merangsang pembinaan tisu dan menjana pembakaran lemak bagi melimpahkan tenaga.

KETIGA: Sebagai pejuang, kemudaan dan ketangkasan wajib berterusan. Kolostrum mengandungi hormon PGDF (platelet-derived growth factor) dan cytokine yang merangsang pemuliharaan tisu otot, tulang, rawan, saraf dan kolajen kulit.

KEEMPAT: Sebagai pejuang, makan-minum anda tidak teratur dan banyak lemak disajikan. Walhal anda perlukan banyak tenaga. Kolostrum mengandungi hormon yang mencegah pembakaran lemak dalam otot, sebaliknya merangsang pembakaran lemak dalam makanan. Oleh itu kesasaan anda kekal menawan serta meyakinkan penyokong.

KELIMA: Sebagai pejuang, konsentrasi anda terhadap taktik lawan serta daya dengar anda terhadap keluhan para pengikut wajib tekal. Kolostrum membekalkan hormon pengitar glukos dalam darah supaya menjadi tenaga untuk menjamin kecergasan otak.

KEENAM: Fakta ini hanya untuk saintis dalam makmal. Anda tidak memerlukannya kerana sebagai pejuang, anda sentiasa mengemudi khalayak dan berpidato di barisan hadapan.

SEBAGAI PEJUANG,
ANDA SIBUK KE HULU-KE HILIR
MEMIMPIN PARA PAHLAWAN
MENJANA SEMANGAT JUANG
MENIUP NAFIRI PERANG
anda tidak punya masa untuk membancuh segelas kolostrum setiap pagi!




INILAH PENYELESAIANNYA:
455mg serbuk kolostrum padat dalam sebiji kapsul,
HALAL, tanpa bau, tanpa rasa
dapat telan sambil berjalan

Pil pun ada, HALAL juga:
550mg serbuk kolostrum dipadukan dalam sebiji pil
tanpa bau, tanpa rasa, kunyah sahaja!

HALAL LAGI SUCI!
Disahkan HALAL oleh The Federation of Islamic Association of New Zealand Incorporated (FIANZ)


hantaran pun PERCUMA
terus ke tangan anda
GST sudah langsai!
120 kapsul hanya RM247  (stok 2 bulan)
60 kapsul lagi murah, hanya RM135 (stok sebulan)

TAWARAN DISKAUN ISTIMEWA PEMBELIAN SECARA DALAM TALIAN 
Diskaun 20% untuk botol 120 kapsul/pil: RM198 sebotol
Diskaun 6% untuk botol 60 kapsul/pil: RM127 sebotol

TIDAK PERLU JADI AHLI
TIADA BORANG
TIDAK PERLU IC, TIDAK PERLU PASPORT
Kreditkan bayaran ke salah satu akaun ini:
Maybank 164799169196
RHB 11244200055171
CIMB 8000479510
dan e-melkan penyatanya serta alamat anda kepada:
dzulhijah@gmail.com

MASIH RAGU AKAN KEJUJURAN SAYA UNTUK MEMBANTU?
hubungi saya: 0176782917
bercakap/SMS/Telegram/WhatsApp/Tweet@dzulhijah